Rugăciunea unui credincios


Maestrul s-a adresat discipolilor săi în sala de spectacole:
- Aţi auzit multe rugăciuni şi aţi rostit multe rugăciuni. În seara aceasta, aş dori să vedeţi o rugăciune.

În acel moment, cortina s-a ridicat şi baletul a început. Un sfânt sufit a plecat în pelerinaj la Mecca. La poalele oraşului, el s-a aşezat pe marginea drumului, epuizat după lunga sa călătorie. Nici nu a apucat bine să adoarmă, că a fost trezit de ţipetele furioase ale unui alt pelerin:
- Aceasta este ora când toţi pelerinii îşi înclină capetele către Mecca, iar tu stai cu picioarele orientate către altarul sfânt.

Ce fel de musulman eşti tu? Sufitul nu s-a clintit din loc. El s-a mulţumit să deschidă ochii şi să spună:
- Frate, vrei să-mi faci favoarea să-mi îndrepţi picioarele astfel încât să nu mai arate către Domnul?

Rugăciunea unui credincios adresată Domnului Vishnu:

"Doamne, te rog să mă ierţi pentru trei păcate majore: mai întâi, am fost în pelerinaj la numeroasele tale temple, fără să-mi dau seama că tu eşti prezent pretutindeni.
În al doilea rând, te-am rugat de multe ori să mă ajuţi, uitând că tu eşti mult mai preocupat de bunăstarea mea decât sunt eu însumi.


În sfârşit, chiar acum păcătuiesc, rugându-mă ţie pentru iertarea mea, când ştiu foarte bine că toate păcatele noastre sunt iertate cu mult înainte ca noi să le comitem.

Anthony de Mello